Következő szintű logisztikai alkalmazás
»A Gépész Holdingnak új, rugalmas, interaktív és informatív logisztikai alkalmazást fejlesztett a Qualysoft
A Gépész csoport legrégebbi vállalata, a Plan Zrt. 1982-ben alakult Kecskeméten. 2007-ben egyesült az 1994-ben alapított Szido Kft-vel, és tevékenységét Gépész Holding néven szervezte át. A vállalkozás egy nagy magyar tulajdonú HVAC (fűtés, szellőzés, légkondicionálás) kiskereskedelmi láncot képvisel, 22 üzlettel és több mint 45.000 terméket tartalmazó webáruházzal. Megbízható és energiatakarékos, kiváló minőségű fűtési és hűtési termékek széles választékát kínálják (450 márka).
A GéPéSz Holding régi logisztikai rendszere csak korlátozottan tette a járművek pozíciójának meghatározását és a tervezett indulási vagy érkezési időpontokat láthatóvá. Egy modern logisztikai alkalmazásra volt szükség a digitális láthatóság és a járművek valós idejű nyomon követésének és térképen megjelenítésének biztosításához. Az alkalmazásnak olyan kapcsolódó teherautó paramétereket kellett biztosítania, mint a tachográf adatai, a súly, a kapacitásszintek és egyéb mérőszámok.
A GéPéSz Holding a Qualysoftot választotta stratégiai partnernek, hogy személyre szabott logisztikai alkalmazást vezessen be. A Qualysoft hatékony modern logisztikai alkalmazást fejlesztett ki, amely a Microsoft Power Apps - Model Driven App, Canvas Apps és PowerBI rendszerekre támaszkodik.
A végső megoldásban 3 termék vesz részt:
1. Az admin interfész (innováció és gyors eredmények a Power App - Model Driven App alapján)
Az admin interfész betekintést nyújt a kiszállításokba (mutatja a járműveket, a sofőröket és az ügyfélhelyszíneket). A szállításokat beépített automatizálással lehet létrehozni és kezelni (WMS/AH/DWH), vagy manuálisan viheti fel őket a szállítási vezető (nem előre betervezett szállítások).
A tehergépkocsi-vezetők minden interakciója és bemeneti adata a telefonos alkalmazáson keresztül adatokat generál, amelyek itt kerülnek tárolásra.
A Microsoft Power Apps segítségével a Qualysoft kevés kóddal vagy anélkül, hogy kódot kellene írnia, egyszerűen, és könnyedén professzionális logisztikai alkalmazást tudott létre hozni. Ennek az alkalmazásfejlesztési modellnek az előnyei a következők:
2. Telefonos alkalmazás (A Power App gyorsan biztosít Solid solutions-t - Canvas App)
A telefonos alkalmazás célja, hogy segítse a teherautó-vezetőket abban, hogy a szállítási utasításokat gyorsan tudják követni. Az információk hordozható és könnyen hozzáférhető módon állnak rendelkezésre. Ezzel az alkalmazással a teherautó-vezetők áttekinthetik az ellenőrző listát és a napi szállításaikat. Még operatív visszajelzést is adhatnak, például sikeres/nem sikeres szállításokról, vagy jelenthetik a felmerülő problémákat (balesetek vagy forgalmi akadályok).
Ezen kész alkalmazás kifejlesztéséhez a Power Apps volt a megfelelő eszköz, amely egy üres vászon felület plusz drag and drop/fogd és vidd elemeken alapul. A canvas app elindítása és megépítése nem volt nehezebb, mint a PowerPoint prezentációk készítése, ellenben a megbízható megoldás érdekében a Qualysoft legjobb szakemberei optimalizálták a folyamatot, a felhasználói élményt és az alkalmazás érzékenységét.
A logisztikai alkalmazást olyan funkciókkal gazdagították, amelyek biztosítják a vállalkozás zökkenőmentes működését, mint például:
3. Szállítási jelentés (Áttekinthetőség betekintés az adatokba a Microsoft Power BI segítségével. Power App – PowerBI)
A szállítási jelentés a korábban említett alkalmazások - Admin Interface és Telefon alkalmazás - adatainak egyszerű megjelenítését biztosítja. Könnyen érthető ábrákat és mérőszámokat mutat be, amelyekre mind a vezetőségnek, mind a munkavállalóknak szükségük van a munkájuk hatékony elvégzéséhez.
A PowerBI több száz adatvizualizációval, beépített AI képességekkel, szoros Excel integrációval, valamint előre kiépített és egyéni adatcsatlakozókkal könnyíti meg a betekintést.
1. A flotta adatainak teljes láthatósága
A logisztikai alkalmazás betekintést nyújt a flotta minden mozgó részébe a vállalatvezetés számára, hogy biztosítsa azt, hogy minden zökkenőmentesen folyik.
A járművek helyének nyomon követése, a szállítási listák, a dinamikus távolságok, az üzemanyag, a kilométeróra állás, az utolsó pillanatban felmerülő problémák egyetlen, központosított adatbázisba foglalják a flottakezelési eszközöket, megkönnyítve a nyomon követést, a segítségnyújtást és a műveletek irányítását.
2. Könnyű használat és jobb kommunikáció
A GéPéSz Holding számára az is fontos volt, hogy a központi elem, a térkép köré egy könnyen kezelhető flottakezelő rendszer épüljön. Ez az alkalmazás áthidalta a kommunikációs hiányosságokat, és megszüntette a manuális munkavégzés szükségességét, miközben növelte a hatékonyságot, végső soron pedig javította a munkatársak termelékenységét.
3. A döntéshozatalt segítő hasznos jelentések
A flottájuk mélyebb szinten való megértése segített a vezetőségnek stratégiákat kidolgozni az állásidő és a költségek csökkentésére. Most pontosan azt tudják biztosítani flottájuk számára, amire idő és erőforrások tekintetében szükségük van. Egy jól megtervezett logisztika kezelő alkalmazás a leghatékonyabb módszer egy növekvő vállalkozás jövedelmezőségének fenntartására.
4. Javuló szállítási idők
A járművek pozíciójának, rakományának és a prioritások szervezésének huszonnégy órás ellenőrzése szintén javította és optimalizálta a szállítási időket.
Rendszer környezet: Dataverse, Dynamics AX, Azure, SQL
Program nyelvek: SQL, DAX, Power Query M, Power FX, C#
Adatbázis: Microsoft Dataverse, SQL, Azure SQL
Eszközök: Canvas App, Model Driven App, PowerApps, PowerBI, Azure DataFactory, Powerautomate, Dynamics AX
Az alkalmazott fejlesztési és projektmenedzsment-módszerek: Agilis