Praktiker

Innovatív raktárkezelő alkalmazás

A Qualysoft új, innovatív, hatékony és megbízható raktárkezelő alkalmazással támogatta a Praktiker és a Crafts Markets Magyarország Kft. működését.

 

Ügyfél

A Praktiker európai barkácsáruházláncot még 1978-ban alapították Luxemburgban. Magyarországon az első áruház 1998-ban nyílt meg Budapesten. A vállalkozás folyamatos növekedést élvezve országos hálózata 20 áruházra nőtt, összesen 1600 alkalmazottat foglalkoztatva

A mai gyors digitális világban a kiskereskedőknek lépést kell tartaniuk az ügyfelek folyamatosan változó elvárásaival. A készletgazdálkodás kulcsfontosságú tényező a mai bizonytalan világban, különösen a kiskereskedelmi szektorban. Szükség van arra, hogy a készletet megfelelő irányelvekkel kezeljék és ellenőrizzék a szervezet teljesítményének javítása érdekében.

A vásárlók elvárják a kiskereskedőktől, hogy a boltban minden egyes termék helyzete világos legyen, aktuális készletet és műszaki részleteket mutassanak be. Ha a termékek elérhetősége és egyéb részletek nem egyértelműek vagy nem állnak rendelkezésre, az értékesítés elmarad, és a vásárlók más kiskereskedőt választanak.

Ezek a problémák éppúgy frusztrálják a kiskereskedőket, mint a vásárlókat. Senki sem akar elveszíteni egy potenciális eladást, de a raktározási egységek rendelkezésre állásának mérése érdekében gyakran olyan eljárásokra támaszkodnak, amelyek költségesek, munkaigényesek, és csak hiányosságokat tárnak fel, nem pedig a problémák alapvető okait. Ennek eredményeként nincs gyors és egyszerű módja annak, hogy pontos képet kapjanak az árukészletről.

A kihívás

A Praktiker és a Crafts Markets Magyarország Kft. hosszú évekig elavult raktárkezelő rendszert használt. Ezek a régi rendszerek nem tartalmaztak olyan új funkciókat, mint a termékek színe, típusa vagy méretei alapján történő készletgazdálkodás. Tekintettel arra, hogy ezek a korlátozások lassították az üzleti növekedést, felmerült a raktárkészlet kezelő alkalmazás lecserélése.

Fontos volt, hogy az új irányítási rendszer robusztus és rugalmas legyen, hogy a raktári dolgozóknál időmegtakarítást érjen el, és növelje hatékonyságukat. Az új alkalmazásnak valós időben kellett átláthatóságot biztosítania minden adatra, és zökkenőmentesen integrálódnia kellett a VIR-rendszerrel.

Megoldás

A Praktiker and Crafts Markets Magyarország Kft. a Qualysoftot választotta stratégiai partnerként a raktárkezelő alkalmazás fejlesztéséhez.

Ebben a gyorsan változó világban minimális erőfeszítéssel maximális eredményekre van szükség. A Microsoft Power Apps - Canvas Apps lehetővé tették, hogy a Qualysoft hatékonyan telepítsen raktárkezelő alkalmazást. Az üres vászonra húzható elemeken alapuló (drag and drop) Power Apps volt a megfelelő eszköz egy új, élvonalbeli képességekkel rendelkező, azonnal használható alkalmazáshoz. A canvas alkalmazás megépítése zökkenőmentes volt, a Qualysoft szakemberei optimalizálták a folyamatot, a felhasználói élményt és az alkalmazás érzékenységét.

Az alkalmazás funkciói közé tartoznak a valós idejű lehetőségek a leltár pontosságának fenntartására. Olyan raktári funkciókat vezérel, mint a raktári egységek fogadása, az áruk osztályozása, a jelentéskészítés, a raktárkiosztás, az áruk előkészítése, a csomagolás, a leltárellenőrzés - számlálás/készletezés. A szoftver növeli a megrendelések láthatóságát a teljes folyamat során, olyan technológiákra támaszkodva, mint az RF olvasók, vonalkódnyomtatók és laptopok/számítógépek.

Ez az optimális megoldás, amely kiegészíti az ügyfél üzleti kultúráját és modelljét, miközben biztosítja a bővítéshez szükséges rugalmasságot, funkcionalitást és technológiát.

Eredmények

Fokozott hatékonyság és egyszerűsítés a leltározásban, optimalizált rendelések csomagolása, valamint a szervezet leltárának bármikor és bárhol történő áttekinthetősége.

 

Az új raktárkezelő alkalmazás jelentősen segíti ügyfeleinket a raktárkészletekkel és a leltározással kapcsolatban. A munkafolyamatok több szinten történő nyomon követésével, a hatékonyság növelésével és az eszközkihasználás maximalizálásával a raktárkezelő alkalmazás növeli a munkaerő és a fizikai tér működési hatékonyságát. Az alkalmazottakat okosabb, gyorsabb és költséghatékonyabb munkavégzésre sarkallja.

  • 1. Leltár láthatóság

A raktárkezelő alkalmazások egyik legjelentősebb előnye a készletek átláthatósága. A vonalkód bevezetésével, a sorozatszámok és az RFID-címkézés révén az alkalmazás valós idejű adatokat kínál a készletről.

 

  • 2 . Dolgozói hatékonyság

Az áruk beolvasása a raktárba való belépéskor csökkenti a kettős ellenőrzés szükségességét, így időt takarít meg. A szkennelés emellett növeli a komissiózás pontosságát és csökkenti a téves komissiózást, ami jobb ügyfélkiszolgálást eredményez. A megfelelő munkabeosztás javítja a munkaerő hatékonyságát, az üzemeltetési költségeket és a helykihasználást.

 

  • 3. Nyomon követhető készlet

A tétel-, és sorozatszámozás használatával a leltári anyagok mostantól könnyen nyomon követhetők. Ez a képesség csökkenti a redundanciát, lehetővé teszi a pontos raktár kiosztást, és a meglévő, visszakereshető információkat biztosít a jövőbeli nyomon követéshez, szervizkarbantartáshoz vagy visszahíváshoz.

 

  • 4. Emelt szintű biztonság

Amikor az alkalmazottak tranzakciókat visznek be, a raktárkezelő alkalmazások többsége megköveteli tőlük, hogy egyedi felhasználói azonosítókat használjanak. Ez csökkenti a lopás és egyéb nehézségek kockázatát.

 

  • 5. Automatizálás lehetővé tétele

Az RF-leolvasók, nyomtatók, táblagépek és számítógépek racionalizálják a belső kiosztott  feladatokat, és megkönnyítik a papír alapú munkáról a digitális tevékenységre való áttérést. Ez racionalizálja a műveleteket, fokozza a skálázhatóságot és biztosítja az adatok pontosságát.

 

Egy jól megtervezett raktárkezelő alkalmazás a leghatékonyabb módszer egy növekvő vállalkozás sikerének és jövedelmezőségének fenntartására.

Az alkalmazás technológiai háttere

Rendszer környezet: D365 Power Platform

Program nyelvek: Microsoft Power Apps (low-code apps)

Adatbázis: Microsoft Dataverse, SAP DataBase

Hálózatok/protokollok: Azure Cloud Infrastruktúra

Eszközök: Canvas App, Model Driven App, Power Automate

Az alkalmazott fejlesztési és projektmenedzsment-módszerek: Agilis, MS DevOps (korábban MS-TFS, MS-VS-TS)